Praktijk informatie

Op deze pagina vind u informatie over contact, afmelden, de behandeling en wet en regelgeving.

Contact

De praktijk is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 19.00. Het kan voor komen dat wij de telefoon niet op kunnen nemen, spreekt u dan a.u.b. de voicemail in of stuur een sms of WhatsApp. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook of gebruik het contact formulier op de website.

 

Wij probeer dezelfde dag nog contact met u op te nemen. 

Afmelden

Als u zich afmeld dan graag minimaal 24 uur van tevoren, anders wordt 70% van het tarief aan u persoonlijk doorberekend.

Afmelden kan telefonisch , via sms of whatsapp of via de e-mail. Krijgt u de voicemail spreek die a.u.b. in, deze wordt afgeluisterd en u heeft zich dan ook afgemeld. Dit kan dus ook in het weekend.

Behandeling

De behandeling wordt op de praktijk locatie gegeven. De praktijk is goed bereikbaar en heeft voldoende parkeergelegenheid voor auto of fiets.

 

Mocht u fysiek niet instaat zijn om op de praktijk te komen dan kan er ook aan huis behandeld worden. Voor een aan huis behandeling is bij sommige verzekeraars nog een verwijzing nodig. Voor meer informatie hierover kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar. 

Landelijk onderzoek

Houding & Balans maakt zich sterk voor de verbetering van het vak van oefentherapeut. Om die reden doen wij mee aan het project Landelijke Database Oefentherapie (LDO).

Hier hebben wij ook uw hulp bij nodig. Door uw behandelgegevens door te mogen sturen, uiteraard gebeurt dat anoniem, kunnen beleidsmakers zien hoe vaak een bepaalde ziekte of klacht voorkomt en kunnen ze de zorg daarop aanpassen en verbeteren. Ook kunnen de gegevens worden gebruikt voor onderzoek.

Voor meer informatie leest u onderstaande folder of vraag uw oefentherapeut.

Download
LDO cliëntenfolder
Zorgregistratiefolder.pdf
Adobe Acrobat document 226.4 KB
Blijven ontwikkelen
Blijven ontwikkelen

Interne klachtenprocedure

 

 

De praktijk wil zich graag blijven verbeteren waar dat kan en nodig is. Dit  wordt o.a. gedaan door bij- en nascholing, het begeleiden van stagiairs en het afnemen van een patiënten enquête. Daarnaast zijn wij ook zeer blij met uw opmerkingen en feedback.

 

Het kan voor komen dat u niet tevreden bent over de behandeling die u krijgt of heeft gehad of over andere zaken die de praktijk aangaan. Om ervoor te zorgen dat wij hier van leren en de kwaliteit van de praktijk verbeteren hebben wij een klachten regeling ontwikkeld. 

Wij hopen klachten intern op te kunnen lossen. Meld u a.u.b. uw klacht eerst bij de betreffende collega, de collega zal dan samen met u op zoek gaan naar een oplossing. Lukt dit niet dan wordt de klacht binnen de praktijk behandeld en wordt er gekeken of er binnen 2 weken een oplossing gevonden kan worden.

Bij klachten waar het niet mogelijk is er onderling uit te komen kunt u zich wenden tot het Klachten Loket Paramedici hier wordt de klacht behandeld door een onafhankelijk klachtenfunctionaris. Voor meer informatie over de externe klachten procedure gaat u naar: http://www.klachtenloketparamedici.nl/procedure/default.aspx.