Praktijk informatie

Contact

De praktijk is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08.00 tot 19.00. Het kan voor komen dat wij de telefoon niet op kunnen nemen, spreek dan a.j.b. de voicemail in of stuur een sms of WhatsApp. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook of gebruik het contact formulier op de website.

 

Wij probeer dezelfde dag nog contact met je op te nemen. 

Afmelden

Als jij je afmeld dan graag minimaal 24 uur van tevoren, anders wordt 80% van het tarief aan jouw persoonlijk doorberekend.

Afmelden kan telefonisch, via sms, whatsapp of via de e-mail. Krijg je de voicemail spreek die a.j.b. in, deze wordt afgeluisterd en je hebt je dan ook afgemeld. Dit kan dus ook in het weekend.

Behandeling

De behandeling wordt op de praktijk locatie gegeven. De praktijk is goed bereikbaar en heeft voldoende parkeergelegenheid voor auto of fiets.

 

Mocht je fysiek niet instaat zijn om op de praktijk te komen dan kan er ook aan huis behandeld worden. Voor een aan huis behandeling is bij sommige verzekeraars een verwijzing nodig. Voor meer informatie hierover kan je het beste contact opnemen met jouw zorgverzekeraar. 

Samenwerken is belangrijk!

Er zijn veel partijen waar wij als oefentherapeut mee samenwerken, om jou als cliënt zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Dit kan zijn met verwijzers, zoals huisartsen of specialisten, maar ook met andere therapeuten, zoals de fysiotherapeut, podotherapeut, osteopaat  en ergotherapeut.

Hieronder vindt u een lijst met links naar de collega's of praktijken waar wij veel mee samenwerken.

Fysiotherapie: Fysiotherapie Emmastraat

Podotherapie: Podotherapie Oost-Nederland

Podotherapie: Voetencentrum Wender

Logopedie:      Twentsch Logopediecentrum

Blijven ontwikkelen
Blijven ontwikkelen

Landelijk onderzoek

Houding & Balans maakt zich sterk voor de verbetering van het vak van oefentherapeut. Om die reden doen wij mee aan het project Landelijke Database Oefentherapie (LDO).

Hier hebben wij ook jouw hulp bij nodig. Door jouw behandelgegevens door te mogen sturen, uiteraard gebeurt dat anoniem, kunnen beleidsmakers zien hoe vaak een bepaalde ziekte of klacht voorkomt en kunnen ze de zorg daarop aanpassen en verbeteren. Ook kunnen de gegevens worden gebruikt voor onderzoek.

Voor meer informatie lees onderstaande folder of vraag je oefentherapeut.

Download
LDO cliëntenfolder
Zorgregistratiefolder.pdf
Adobe Acrobat document 226.4 KB

Interne klachtenprocedure

De praktijk wil zich graag blijven verbeteren waar dat kan en nodig is. Dit wordt o.a. gedaan door bij- en nascholing, het begeleiden van stagiairs en het afnemen van een patiënten enquête. Daarnaast zijn wij ook zeer blij met jouw opmerkingen en feedback.

 

Het kan voor komen dat je niet tevreden bent over de behandeling die je krijgt of hebt gehad of over andere zaken die de praktijk aangaan. Om ervoor te zorgen dat wij hier van leren en de kwaliteit van de praktijk verbeteren hebben wij een klachten regeling ontwikkeld. 

Wij hopen klachten intern op te kunnen lossen. Meld je a.j.b. jouw klacht eerst bij de betreffende collega, de collega zal dan samen met jou op zoek gaan naar een oplossing. Lukt dit niet dan wordt de klacht binnen de praktijk behandeld en wordt er gekeken of er binnen 2 weken een oplossing gevonden kan worden.

Bij klachten waar het niet mogelijk is er onderling uit te komen kan jij je wenden tot het Klachten Loket Paramedici. Hier wordt de klacht behandeld door een onafhankelijk klachtenfunctionaris. Voor meer informatie over de externe klachten procedure ga je naar: http://www.klachtenloketparamedici.nl/procedure/default.aspx.